VÄLKOMMEN HEM TILL EN LADDAD OCH PASSIONERAD MÅLGRUPP.

Göteborgsvarvet Expo är nordens största mässa inom sport och hälsa. Vi serverar en attraktiv målgrupp på deras hemmaplan, mitt under förberedelserna inför världens största halvmaraton. Här träffar ni 45 000 människor i en miljö där varenda meter handlar om den aktiva livsstilen.

Ända sedan vår mässa flyttade från Friidrottens Hus till Svenska Mässan 2016 har våra utställare slagit nya försäljningsrekord varje år. Göteborgsvarvet Expo har lyckats etablera sig på den stora scenen och vi är stolta över att kunna vara en plattform för spännande varumärkesresor.

Vi vågar redan nu lova att nya rekord kommer att slås 2019 och vårt mål är alltid att även ni skall slå era. Kontakta oss så berättar vi mer om vilka möjligheter vi kan erbjuda.

Fullt ös, en grym upplevelse och unika möten.  Det är vad Göteborgsvarvet Expo är.

HÖR NI HEMMA PÅ GÖTEBORGSVARVET EXPO?

Hos oss handlar allt om den aktiva livsstilen och alla aktörer som kan bidra till att inspirera och ge mässans besökare fler dimensioner av den borde vara med. Produktkategorier som sportmode, skor, wearable technology, resor, outdoor, äventyr, yoga, rehab, träning, redskap, nutrition, lopp & evenemang, träningsapplikationer och wellness har en självklar plats på Göteborgsvarvet Expo.

GÖTEBORSGSVARVET EXPO I SIFFROR

2018 arrangerades Göteborgsvarvet Expo på Svenska Mässan för tredje gången. Mässan startade i Friidrottens Hus under namnet Sport & Hälsa i början av 90-talet, men 2016 var det dags att anta utmaningen och ta vara på alla möjligheter som Svenska Mässan ger oss.

Vi tog emot 42 184 besökare och slog nytt rekord i antal utställare med 113 stycken. Totalt fanns över 400 varumärken representerade på mässan. På vår stora scen fick vi äran att presentera bland andra Charlotte Kalla, Susanna Kallur och Wilson Kipsang.

Vi kunde också konstatera att våra utställare slog nya försäljningsrekord.

Vi delade ut 60 000 nummerlappar, 25 000 exemplar av vår egen mässtidning och fantastiska 45 000 vardagsmedaljer i form av Göteborgsvarvets vattenflaska.

Vår hemsida är välbesökt och under Varvetveckan i maj hade vår facebooksida en räckvidd på över 100 000 människor. Vårt nyhetsbrev skickas ut till 120 000 unika mejladresser och på Instagram följer 12 000 personer uppladdningen och genomförandet av våra evenemang.

Åtta av tio personer ger Göteborgsvarvet Expo ett toppbetyg. 2019 tar vi nästa steg och vi gör det gärna tillsammans med er.