VÄLKOMMEN HEM TILL EN LADDAD OCH PASSIONERAD MÅLGRUPP.

Göteborgsvarvet Expo är nordens största mässa inom sport och hälsa. Vi serverar en attraktiv målgrupp på deras hemmaplan, mitt under förberedelserna inför världens största halvmaraton. Här träffar ni 45 000 människor i en miljö där varenda meter handlar om den aktiva livsstilen.

Ända sedan vår mässa flyttade från Friidrottens Hus till Svenska Mässan 2016 har våra utställare slagit nya försäljningsrekord varje år. Göteborgsvarvet Expo har lyckats etablera sig på den stora scenen och vi är stolta över att kunna vara en plattform för spännande varumärkesresor.

Vi vågar redan nu lova att nya rekord kommer att slås 2020 och ett viktigt mål för oss är att även ni skall slå era. Kontakta oss så berättar vi mer om vilka möjligheter vi kan erbjuda.

Fullt ös, en grym upplevelse och unika möten.  Det är vad Göteborgsvarvet Expo är.

HÖR NI HEMMA PÅ GÖTEBORGSVARVET EXPO?

Vår mässa är till för alla människor som på något sätt vill leva ett aktivt liv, där vår passion för löpning fått lägga grunden till mässans utformning. Alla aktörer som bidrar till att göra ett aktivt liv enklare, bättre eller mer spännande borde ta chansen att vara med. Produktkategorier som sportmode, skor, wearable technology, resor, outdoor, äventyr, yoga, rehab, redskap, nutrition, lopp, evenemang, destinationer, träning och välmående har en självklar plats på Göteborgsvarvet Expo. Att möta kunden på riktigt är viktigare än någonsin, hos oss får ni alla möjligheter på en och samma gång.

GÖTEBORSGSVARVET EXPO I SIFFROR

2019 arrangerades Göteborgsvarvet Expo på Svenska Mässan för fjärde gången. Mässan startade i Friidrottens Hus under namnet Sport & Hälsa i början av 90-talet, men 2016 var det dags att anta utmaningen och ta tillvara på alla möjligheter som Svenska Mässan ger oss.

Vi tog emot 44 391 besökare och hade över 100 utställare på plats. Totalt fanns över 400 varumärken representerade på mässan. På vår stora scen fick vi äran att presentera bland andra Charlotte Kalla, Mustafa Mohamed, Linus Thörnblad, Kristina Paltén och många fler.

Vi kunde också konstatera att våra utställare slog nya försäljningsrekord, igen.

I vår nummerlappsutdelning introducerades liveprint där vi producerade och delade ut 60 000 nummerlappar. 45 000 personer fick en vardagsmedalj i form av Göteborgsvarvets vattenflaska med sig hem, i år för första gången i grönt.

Vår hemsida är välbesökt och under Varvetveckan i maj hade vår facebooksida en räckvidd på över 100 000 människor. Vårt nyhetsbrev skickas ut till 120 000 unika mottagare och på Instagram följer 12 000 personer uppladdningen och genomförandet av våra evenemang.

Åtta av tio personer ger Göteborgsvarvet Expo högsta betyg. 2020 tar vi nästa steg och vi gör det gärna tillsammans med er.